vineri, 19 iunie 2015

Ramas bun, clase primare!

Dragi elevi,dragi părinţi,

Iată-ne ajunşi în ziua care încheie cei patru ani pe care i-am petrecut împreună, patru ani de muncă, de efort, de succese, de bucurii. După 4 ani de stat împreună, familia noastră se destramă. Toţi ştiam că, la un moment dat, ne vom despărţi.
Dar, haideţi mai bine să ne amintim de acea toamnă când pentru prima oara aţi devenit scolari.
Vă mai amintiti ??
Frunzele ruginii se pregăteau să ţeasă covorul toamnei.
Ne-am întâlnit în curtea şcolii. Povestea noastra începea. Începea cu momentele de descoperire a şcolii, a clasei, a băncii, a colegilor; începea cu lacrimi de teamă sau sfioase semne de prietenie.
Voi eraţi doar copii care deciseseră, într-o mai mică sau mai mare măsură, singuri sau îndrumaţi de părinţi, să urmaţi cursurile acestei şcoli, în această clasă.
A venit vremea bastonaselor, a literelor, a primelor adunări, apoi problemele, tabla înmulţirii, cititul, povestitul…şi anii au trecut…
Eu mi-am propus , în acest timp, să vă formez, să vă transform, să folosesc timpul şi aceşti 4 ani din viaţa voastră pentru a forma un absolvent de succes. Prezenţa voastră în sala de clasă era suficientă pentru a permite desfăşurarea mecanismului educational.
Orice munca cere efort şi munca voastră a cerut efort, dar efortul a fost încununat cu multe bucurii.
Priviţi-vă, şi daţi-vă seama dacă voi suntem boboceii de acum patru ani ?? Aţi crescut, aţi muncit, aţi gresit, dar din greseli am învăţat cu toţii.
La toamna veţi trece în clasa a V-a: obiecte de studiu noi, profesori noi. Nimic nu trebuie să vă sperie, deoarece ceea ce aţi învăţat în aceşti patru ani constituie o adevărată bază pe care se va putea înalţă învăţătura viitoare.
Se  încheie azi o nouă etapa din viața voastră de școlari. Pentru mine, această etapă nu a înseamnat doar ceva vechime în plus, ci și o nouă acumulare de experiențe, de emoții și împliniri trăite alături de voi, în timp ce v-am condus o vreme pașii de-a lungul drumului pe care cu înțelepciune îl numim educație. Poate că unii dintre voi v-aţi mai împiedicat, dar am fost acolo la timp să vă ridic, să vă scutur de praf și să vă îndrum spre înainte,  poate că alții aţi pășit mai încet, mai stângaci, am încercat să vă fac să sporesc ritmul și am reușit,  dar cei mai mulți dintre voi, copii, ați mers hotărât și ferm până la capăt, și sunt azi  mândră de asta.
Atât eu, cât şi  profesorii v-am fost alături și ne-am străduit să vă facem parcursul acesta mai ușor, mai frumos, mai interesant și mai pe înțelesul vostru. Dacă am reușit, atunci înseamnă că am lucrat cu un aluat bun, cu niște viitori oameni mari de care voi fi mândră la un moment dat să spun că au fost elevii mei. Ni se întamplă câteodată să însemnăm ceva în viața voastră și totuși dacă n-am fi fost noi, ar fi fost alții. Ceea ce veți deveni voi, trebuia oricum să deveniți, cu noi ca profesori sau cu alții, dar cum nimeni nu are darul de a învața de unul singur totul, de data asta sunt bucuroasă  să spun că  eu v-am însoțit o perioadă pe lunga cale a cunoașterii.
Sper ca tot ce ați învățat până acum să vă fie de folos, să vă dechidă căi și uși în viață, dar cel mai important e să vă ajute să vă prețuiți timpul, pentru că el este materia din care ne este formată viața. Dacă pentru alții timpul înseamnă bani, pentru voi, acum, el are un preț incalculabil. Prețuiți cât puteți anii ăștia frumoși și încercați să nu vă abateți de la educație.
Mulţumesc părinţilor voştri pentru că ne-au fost alături, ne-au sprijinit în tot ceea ce ne-am propus şi sper să fie mândri de voi şi mulţumiţi de ceea ce am reuşit să facem împreună în aceşti 4 ani.
Vă mulţumesc că mi-aţi dat oportunitatea de a colabora cu dumeavoastră, iar vouă, dragii mei elevi, mi-aţi făcut imensa placere de a-mi fi elevi!

Vă doresc o vacanță frumoasă, plină de momente de relaxare, pe care le meritați cu prisosință!

P.S.   Nu uitaţi că ne revedem pe 2 septembrie, ora 9.







Vă părăsesc cu multă tristeţe. După 4 ani petrecuţi împreună, familia noastră se destramă. O să-mi fie dor de toţi colegii mei şi mai ales de doamna noastră învăţătoare. Vă mulţumeesc că mi-aţi îndreptat paşii. Ne-aţi învăţat multe, ba chiar foarte multe. Colegilor mei le urez success şi să ajungă ceva în viaţă (nu la coada vacii..☺). Iar dumneavoastră vă urez multă sănătate, bucurie, răbdare şi multe generaţii de-acum încolo. Şcoala va rămâne casa mea, o să vin să-mi vizitez “mama şi fraţii”.
La revedere, doamnă învăţătoare!
La revedere, colegi!
La revedere, şcoală! (Iulia)





Domna învăţătoare, când am venit în clasa a II-a, am fost cam ruşinos, dar după ce m-am obişnuit cu d-voastră mi-am dat seama cât de bună şi de diferită sunteţi.

Chiar dacă plecăm nu vă vom uita! O să vă vizităm! (Răzvan C) 









Mie mi-au plăcut colegii, şcoala şi mai ales de doamna învăţătoare. Aş vrea să nu se mai termine anul acesta.
Dacă v-am supărat, vă rog să ma iertaţi. Pentru mine aţi fost ca a doua familie.
Mulţumesc! (Darius)


Aceşti 4 ani de şcoală, cu bune şi cu rele, au trecut ca şi cum ai răsfoi o carte frumoasă.
Noi suntem bucuroşi fiindcă părinţii noştri ne-au înscris la cea mai bună şi dulce învăţătoare: Ildi Grama.nea ne-a dat darul cunoaşterii şi înţelepciunii. Ne-a fosr ca o mama care ne-a învăţat pas cu pas tot ce trebuie să ştim.
 Dragi colegi, am petrecut multe clipe frumoase împreună în aceşti ani de şcoală. Noi am avut uneori şi mici neînţelegeri, dar, ca orice persoană mai şi greşim şi am rămas buni prieteni în  continuare.
La noi în clasă toate momentele frumoase şi pline de umor ni le-a asigurat îndrăgita noastră învăţătoare, Ildi Grama, pe care, din nefericire, o să o lăsăm în urmă pentru a păşi în late clase, la alţi profesori, dar noi nu o s-o uităm şi ea va rămâne întipărită în sufletele şi minţile noastre. Vă mulţumesc! (Alex A)


Dragi colegi şi stimată d-nă învăţătoare,
Aş vrea să încep cu d-na noastră care ne-a îndrumat spre lumea cunoaşterii, care ne-a sprijinit la greu şi ne-a dat învăţat lucruri bune.
Vreau să vă spun că îmi pare  fparte rău că n-am reuşit să petrecem mai mult timp împreună. Lunile, săptămânile, chiar şi orele petrecute cu dumneavoastră au trecut mai repede decât cu cealaltă d-nă învăţătoare, dar nu pot să înţeleg de ce.
Vă iubesc mult şi amintirile petrecute cu dumneavoastră îmi vor rămâne tipărite în minte!
Acum voi continua cu colegii mei dragi. Vă mulţumesc la toţi pentru că m-aţi ajutat să păsesc în lumea voastră, îi mulţumesc Ralucăi pentru că m-a ajutat să mă adaptez, dar şi celorlalţi.
Vă urez numai note bune în anii şcolari ce vor urma şi o vacanţă plăcută.
Nu osă vă uit niciodată! (Cristina)


Dragi colegi şi d-nă învăţătoare,
Azi, pentru că noi ne despărţim, vreau să ştiţi că toţi aceşti 4 ani de şcoală m-au făcut să înţeleg că viaţa trebuie trăită precum ar fi o aventură.
Despre voi, colegilor, nu am ce să spun, unii aţi fost răi, alţii buni cum mine.
d-na învăţătoare a fost un model pentru mine, deoarece dânsa a făcut tot posibilul şi nu s-a dat bătută, aşa că este minunată.
Sper să ne mai înţâlnim!
Vacanţă plăcută! (Virginia)


Dragă doamnă învăţătoare, să ştiţi că sunteţi cea mai creative doamnă şi cea mai explicită dintre toate cele trei doamne schimbate până acum.
Să ştiţi că niciun an de şcoală nu s-a comparat cu acesta.
După noi va veni o altă generaţie…..iar pe sora mea, Alexia, vă rog să o îndrumaţi la fel de bine cum m-aţi îndrumat pe mine.
Vă mulţumesc! (Ştefan)



Acest an şcolar mi-a plăcut foarte mult şi îmi pare rău că ne despărţim de dumneavoastră. Aş vrea să ne duceţi până la sfârşitul şcolii.
Cu dragoste, Teodora


Aceşti 4 ani de şcoală au fost minunaţi, chiar dacă am mai întâmpinat şi problem. D-na învăţătoare a ştiut să mă învete absolut tot ce era de ştiut: să scriu, să socotesc şi chiar să citesc. O doamnă mai bună,  mai veselă şi frumoasă nu cred că s-ar fi putut. Mulţumesc! (Edi)



M-am bucurat să fiu în ultimii doi ani alături de minunata noastră doamnă învăţătoare pe care nu o s-o revedem mult timp. Aş fi vrut să fiu din clasa I cu ea pentru că se ocupă foarte frumos de noi, chiar dacă uneori ne mai ceartă.
M-am bucurat să fiţi doamna mea învăţătoare.
Vă mulţumesc cu drag! (Ionuţ L)

Dragi colegi şi doamnă învăţătoare, a venit vremea să ne despărţim. În aceşti 4 ani minunaţi de şcoală am făcut multe boacăne, dar doamna învăţătoare ne-a iertat. Ea a avut multă răbdare cu noi şi s-a străduit cât de mult a putut ca să scriem şi să citim. Cu toate acestea, chiar dacă ne-am mami certat între noi, o să ne fie dor unii de alţii. Poate că unii dintre noi o să se bucure că scapă de colegii cu care s-au certat mai des în aceşti ani de şcoală. Eu sper că doamna învăţătoare să fie la fel de bună şi să aibă răbdare aşa cum a avut cu noi.
Mulţumesc! (Daiana)



Eu o doresc pe doamna învăţătoare la fel de dragă şi de scumpă cu ceilalţi copii care vor veni. Şi sper să ne reîntâlnim mereu. Când mă gândesc la lucrul acesta nu mă pot tine tare şi mereu mă gândesc că mai vrem să stăm cu dumneavoastră. Aţi fost şi veţi fi idolul meu!
Dumneavoastră sunteţi a doua mama, ne-aţi pus stiloul în mână, ne-aţi învăţatcele mai frumoase cuvinte: mama şi tată.
Azi o să fie ultima zi în care o să sune clopoţelul pentru noi.
Eu, personal, vreau să vă doresc success cu celelalte generaţii.
Vă mulţumesc că m-aţi îndrumat! (Denis)


           Aceşti 4 ani de şcoală au fost superbi, mi-au plăcut foarte mult activităţile pe care le-am făcut, mi-au plăcut excursiile pe care le-am făcut cu d-na învăţătoare. Să fiţi tot aşa şi cu cedilalţi copii pe care îi veţi îndruma. (Carina)


În aceşti 4 ani de şcoală mi s-au întâmplat multe despre care aş pute a să vorbesc. Dintre toate doamnele învăţătoare pe care le-am văzut, sunteţi cea mai bună. Veţi rămâne în sufletul meu aşa cum rămâne suliţa înfiptă într-un om cu vitejie, care nu a fost scoasă niciodată. (Alex S)



Parcă mai ieri ne îndreptam timizi spre băncuţe îndrumaţi de doamna învăţătoare, cea care avea să ne îndrume paşii timp de 4 ani, cea care a avut răbdare, încredere şi bunăvoinţă cu fiecare dintre noi.
Anii au trecut cu bune şi rele şi iată-ne acum absolvenţi ai clasei a IV-a. aş vre să fim uniţi şi de-acum încolo, să ne înţelegem la fel şi în anii care vor urma, să ascultăm de sfaturile şi îndemnurile primate de la doamna învăţătoare, cea căreia îi mulţumim şi îi promitem ca n-o vom face de ruşine.
Vă mulţumim şi vă iubim! (Lorena)


Prima data când v-am văzut şi v-am auzit credeam că nu vreau să fac parte din această clasa…..nu cunoaşteam pe nimeni, nici pe d-voastră. Acum mi-am dat seama că sunteţi o învăţătoare foarte bună (că ne mai certaţi asta este altceva), n-aţi învăţat lucruri bune.
D-na învăţătoare, noi vă iubim foarte mult şi nu o să vă uităm  niciodată. Vă rugăm să ne iertaţi pentru greşelile pe care le-am mai făcut. Au trecut foarte repede alături de dumneacvoastră aceşti ani. O să-mi fie dor de d-voastră şi de colegi! (Georgiana)













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu