Limba romana

CLASA a II-a

Mici poeti













Afisul - Setbare de Craciun











Leul şi şoarecele - cuvinte cu sens asemănător

1.Înlocuieşte cuvintele scrise cu roşu cu cele potrivite extrase din tolba şoricelului. Se schimbă înţelesul textului?









2. Ajută-l pe Leu să formeze perechi de cuvinte cu sens asemănător.














 3. Găseşte cuvintele cu sens asemănător şi elimină intrusul.






CLASA I


Anotimpurile - activitate integrata











Portretul lui Pinocchio

Realizează portretul lui Pinocchio. Redactează câteva enunţuri despre personaj, care să însoţească desenul.



















Personaje pozitive/negative


Realizaţi două fişe cu personaje care reprezintă bunătatea şi răutatea din poveşti cunoscute de voi. Specificaţi numele personajului, povestea din care face parte şi scrieţi minim trei insuşiri pentru fiecare personaj.













LITERA h - rebus








CAIETUL MEU





ŢARA MEA - proiect

SARCINA: 
         Realizaţi un poster cu titlul ŢARA MEA, folosind colajul. Selectaţi imagini suggestive, decupaţi-le din diverse reviste şi realizaţi colajul pe fundalul unei hărţi a României. Utilizaţi cuvinte sau propoziţii scrise de voi. Nu uitaţi de însemnele naţionale!



















Orasul lui Bucur - PREDAREA-INVATAREA RECIPROCA (litera b, B)






















Ordonam cuvinte in propozotie


Sunetul si litera d, D
Sarcina: Denumiti imaginile si grupati cuvintele dupa pozitia literei in cadrul cuvantului.












  • Harababura cuvintelor













  • Primele litere scrise de mana

Am invatat sa scriem de mana primele litere.





  • SEMNE GRAFICE

Am terminat elementele grafice. Suntem pregatiti sa invatam scrierea literelor de mana.









CLASA PREGATITOARE
  • LITERA B






SCRIEM CUVINTE CARE CONTIN LITERA B


















 

 



CVINTETUL/DIAMANTUL (Bunicul - B. St. Delavrancea)


1. cuvantul-cheie
2. insusiri
3. verbe la gerunziu
4. o propozitie formata din 4 cuvinte
5. cuvantul oglinga pentru cuvantul-cheie.




  • Învățăm să scriem cu î și â

ROMȂNIA

Scrie cât mai  multe cuvinte care conțin â




































Ce reprezintă fiecare imagine?


 




Completează cu cuvintele potrivite!




  • Metoda CUISENAIRE RODS


Avantaje:
* se foloseşte ca un joc;
*
dezvoltă inteligenţa;  
*
participă toţi elevii;
*
dezvoltă creativitatea;

  • CIORCHINELE
Am invatat literele A, M, N, I si am incercat sa scriem cat mai multe cuvinte cu aceste litere.









  • În lumea poveștilor

    Ne-am organizat pe 4 grupe.....și  am rezolvat fiecare grupa câte un puzzle din următoarele povești:



    • CENUȘĂREASA 



    •  ALBĂ CA ZĂPADA


    • SCUFIȚA ROȘIE



    • CEI TREI PURCELUȘI

    Am recunoscut titlul poveștii, personajele și am alcătuit propoziții.









CLASA a IV-a
  • PUIUL - I. Al. Bratescu-Voinesti

    METODE MODERNE

    CVINTETUL 

    SCHELETUL DE RECENZIE
                                                           PALARIILE GANDITOARE








                           






  • Primavara - portofoliu










  • Metode moderne
 Dupa identificarea verbelor din poezie, le-am clasificat in verbe predicative si nepredicative si dupa timpul lor.

1. cuvantul-cheie
2. insusiri
3. verbe la gerunziu
4. o propozitie formata din 4 cuvinte
5. cuvantul oglinga pentru cuvantul-cheie.

  • GREIERASUL CHITARIST - compunere cu subiect dat

  • Compunere dupa un suport vizual - Toamna in livada

  • Diagrama CAUZA-EFECT are forma unui os de peste si permite reprezentarea grafica a unei probleme si a unor cauze posibile. Este o imagine de ansamblu a cauzelor potențiale ce au dus la o anumită problemă sau efect.


  • Investigatia - Chipul invatatorului
         La limba română, după studierea textului „Domnu’ Trandafir” de Mihail Sadoveanu, le-am propus elevilor, pornind de la tema abordată la lecţie, să consulte, în ora de lectură,  diferite surse, pentru a descoperi alte aspecte ale aceleiaşi teme. Astfel, portretul învăţătorului, desprins din textul Domnu' Trandafir de Mihail Sadoveanu poate fi întregit şi comparat cu datele oferite de  textele Domnul Vucea, Şcoala din Humuleşti, După 50 de ani – chipuri foarte diferite ale învăţătorului.


         Această metodă a condus la informaţii relevante despre: creativitatea şi iniţiativa elevului, despre modul de participare în cadrul grupului şi de cooperare cu colegii, despre perseverenţa în muncă, fiexibilitatea gândirii.


       Iata ce a iesit:





Spre surprinderea mea, elevii s-au descurcat minunat, lucru care se poate observa şi din comentariile lor:
„Când scriam acele informaţii mi se părea că acei învăţători sunt lângă mine şi-mi şoptesc tot ce trebuie aflat despre ei.” (D.V.)
„Mie mi-za plăcut povestea Domnul Vucea pentru că a fost palpitant la caracterizare. Eu cred că   m-am descurcat la toate.” (L.D.)
„Mie mi-a plăcut foarte mult această temă pentru că am citit patru lecturi care mi-au plăcut foarte mult. Eu am întâmpinat dificultăţi când trebuia să introducem chipul învăţătorilor în compunere. Dar mi-a plăcut foarte mult.” (A.A.)
„Nu pot să spun că mi-a fost greu, dar nu pot să spun ca mi-a fost nici uşor.” (M.L.)
„Mie mi-a plăcut să citesc poveştile acelea frumoase. Şi acestea au fost pe placul meu. Dar la caracterizare am întâmpinat probleme, dar am reuşit.” (Ş. D.)
  • In ziua de Paste - Elena Farago

  • Diamantul


1. Despre ce sarbatoare este vorba in poezie? (intr-un cuv.)
2. Ce fac copiii in ziua de Pasti? (2 cuv.-verbe, din poezie)
3.Ce sarbatoresc crestinii de Pasti? (vres din 3 cuvinte)
4.Ce ciocnesc la masa copiii cei cuminti? (cers din 4 cuv.)
5. Scrie versul din 5 cuv. in care se spune cum sunt copiii in ziua de Pasti.
6.Versul din 4 cuv.: Care copiii ii sunt dragi lui Hristos?
7. Cu cine ciocnesc copiii ouale? (3 cuv. dintr-un vers)
8. Ce dau copiii in ziua de Pasti saracilor? (2 cuv.)
9. Ce simtim  in ziua de Invierea Domnului?





Cadranele 

  • Bunicul - B. St. Delavrancea
Cvintetul

Cadranele
  • Stupul lor - T. Arghezi - Numarul substantivului

Am desfasurat o activitate pe grupe - Tipuri de inteligenta
  • 1. Grupa artistilor

    puzzle


     2. Grupa lingvistilor                                                              3. Grupa profesionistilor

                          


    4. Grupa matematicienilor                                                                     5. Grupa oamenilor de stiinta



    6. Grupa ecologistilor
CLASA a III-a
  • Substantivul





Sarcina:
Scrieţi pe fiecare fulg câte un substantiv.













Munca pe grupe - sarcina :
Lipiţi în interiorul fulgului substantivele care se potrivesc fiecărei grupe, iar celelelate substantive  în afara  fulg.









  • Vizita  - I.L. Caragiale - metode moderne



  • PIRAMIDA
    1) Scrie un cuvânt cheie  pentru textul "Vizită " după Ion Luca Caragiale ;
    2) Scrieți  două  cuvinte cu același înțeles pentru cuvântul musafir;
    3) Numește  trei însușiri  ale lui Ionel ;
    4) Scrie patru cuvinte  care denumesc jucăriile folosite de băiat în text  ;
    5) Un enunț din 5 cuvinte despre chesea ;

    6) O întrebare de 6 cuvinte pe baza textului ;





    CUBUL








  • Copacul ideilor - Stefan cel mare ("Stejarul din Borzesti" - E. Camilar)





  • Concurs - Unitatea de invatare TARA - clasa a II-a
    1. Doua intrebari din textele studiate
    2. Autodicare o strofa din poezia "Tara mea"
    3. Cvintetul - Stefan cel Mare sau Mihai Viteazul
    4. Cadranele








  • Clasa I (2011/2012)















  • Clasa a IV-a (2010/2011)

Copacul ideilor - Stefan cel Mare



  • Concurs - Lecturile lunii octombrie - clasa III-a (2009/2010)




 

 Acceseza http://www.didactic.ro/materiale-didactice/lecturile-lunii pentru detalii despre proiect sau http://www.didactic.ro/materiale-didactice/103291_concurs-lecturile-lunii.


Sinonime/antonime





Un comentariu: