Proiecte educationale

CLASA a II-a








CLASA I

  • Cetăţenii Europei – Ştii şi câştigi! - concurs desfăşurat în cadrul proiectului educativ: „Ziua Europei – Ziua noastră


Proba 1 - 7 puncte



Proba 2 - 10 puncte

Proba 3 - 6 puncte

Proba 4 - 6 puncte



Câştigătorii:





  • Participari la proiecte eTwinning








  • BOOKMARK EXCHANGE
  În acest an clasa noastră s-a înscris în proiectul 2016 ISLM Bookmark Exchange. Școlile implicate în proiect fac  schimb reciproc de semne de carte (orice stil, formă – să fie creativ).
Noi vom trimite semnele de carte în Singapore, la Stamford American International School.





BOOKMARKS EXCHANGE 2016 - final de proiect
Elevii claselor primare au primit semne de carte de la școli din Singapore, Anglia, Croația, Texas,India și China. Ei au vizionat deasemenea prezentări Power Point referitoare la viața și activitatea elevilor din școlile partenere.


























CLASA PREGATITOARE
  • EUROPA IN SCOALA NOASTRA





 


 
























  • NOUA NE PASA!
                  Am finalizat prima activitate din cadrul proiectului “Nouă ne pasă!” , proiect realizat în parteneriat cu Primăria Orașului Șomcuta Mare.  Activitatea s-a intitulat “Zece pași pentru un mediu mai curat” - expoziție de desene cu mesaje eco. 





Am premiat cele mai reușite lucrări.






            Acest proiect a fost conceput și pus în practică cu scopul de a "trezi" conștiința participanților cu privire la viitorul sumbru care ne așteaptă, dacă  nu limităm factorii ce duc la dezechilibre naturale.
         Proiectul urmărește  implicarea elevilor, cadrelor didactice și a comunității locale în acțiuni ecologice, dezvoltarea conștiinței și a conduitei ecologice la elevi bazată pe respectul față de natură și protecția mediului, transformarea comportamentelor cotidiene ale elevilor în stiluri de viață ecologice, economice, sănătoase și durabile prin întreținerea unui ambient curat, responsabilizarea pentru prevenirea poluării și gestionarea resurselor fără a periclita echilibrul mediului și sănătatea comunității.

                
              A fost prezentă și doamna Ioana Mărcuș, inspector mediu din cadrul primăriei, care le-a vorbit copiilor despre importanța păstrării unui mediu căt mai curat.




 Articolul este publicat si pe pagina de facebook a MaramuresMedia ( elevii somcuteni incurajati sa iubeasca mediul).
             Pentru a marca luna pădurii (15 martie-15 aprilie), am plantat răsaduri de flori in curtea școlii. Am lucrat pe grupe și am înființat o grădiniță cu  flori. Astfel am mai realizat o activitate din cadrul proiectului “Nouă ne pasă!

Multumim părinților pentru spriji, implicare și că ne susțineți în toate activitățile pe care dorim să le desfășurăm!




























Am început  o nouă activitate din cadrul proiectului “Nouă ne pasă!” și anume MICUL ECOLOGIST – COLECTAREA SELECTIVĂ A DEȘEURILOR


             Primăria ne-a pus la dispoziție containere pentru reciclarea selectivă.





DE CE SĂ RECICLĂM?







Am realizat a patra activitate propusă în cadrul proiectului “Nouă ne pasă!”. Am numit-o Un parc mai curat!  și a fost o acţiune de ecologizare a Parcului Horea şi a zonei verzi de la Clubul Elevilor din oraş.
               Primăria orașului, reprezentată de d-na inspector de mediu, Ioana Mărcuș, a fost alături de noi și ne-a dotat cu mănuși  și saci menajeri  pentru a ne susține în activitatea de ecologizare. 





























După muncă….și răsplată!

















  • SA CIRCULAM CORECT!
          http://maramuresmedia.ro/2016/04/parteneriat-intre-scoala-si-politisti-pentru-siguranta-micilor-pietoni/
                 
                   Azi am desfășurat activitatea „Indicatoarele rutiere – prietenele celor care le cunosc și le respectă” din cadrul proiectului educativ “SĂ CIRCULĂM CORECT!”                

            Pornind de la adevărul că “în circulaţia rutieră e de ajuns - uneori - să greşeşti o singură dată pentru că a doua oară nu mai ai când”, am gândit elaborarea acestui proiect pentru a intensifica activitatea de sprijinire a şcolarului în dobândirea de cunoştinţe, capacităţi şi deprinderi care să-i permită adaptarea cu uşurinţă la condiţiile de mic pieton.
            Prin derularea proiectului educaţional „Să circulăm corect!” ne propunem să îi învăţăm pe elevi cum să evite sau măcar să reducă la minimum accidentele în care pot fi implicaţi „micii pietoni”.   

          

               Am alcătuit mici povestiri cu ajutorul imaginilor și am insistat asupra importanței respectării indicatoarelor ritiere, dar și despre consecințele în cazul nerespectării acestora.




















Am confectionat indicatoare rutiere.














 http://maramuresmedia.ro/2016/04/parteneriat-intre-scoala-si-politisti-pentru-siguranta-micilor-pietoni/

              În această săptămână am desfășurat încă două activități din cadrul proiectului educational “Să circulăm corect!”:
  •  Cronica neagră a străzii – întâlnire cu agenții de circulație în vederea prezentării unor material despre accidente în care au fost implicate micii pietoni, din neatenția lor și a unor măsuri de prevenire a acestora
  • Povestioare cu morală – dezbateri, pe baza unor lecture pe teme de circulație.


Alături de noi s-a aflat și agent șef principal de poliție Ciurte Claudiu – poliția Șomcuta Mare, compartiment proximitate.








































 http://maramuresmedia.ro/2016/04/parteneriat-intre-scoala-si-politisti-pentru-siguranta-micilor-pietoni/

              În această săptămână am desfășurat încă două activități din cadrul proiectului educational “Să circulăm corect!”:
  •  Cronica neagră a străzii – întâlnire cu agenții de circulație în vederea prezentării unor material despre accidente în care au fost implicate micii pietoni, din neatenția lor și a unor măsuri de prevenire a acestora
  • Povestioare cu morală – dezbateri, pe baza unor lecture pe teme de circulație.


Alături de noi s-a aflat și agent șef principal de poliție Ciurte Claudiu – poliția Șomcuta Mare, compartiment proximitate.










































CLASA a IV-a



  • CALATORIND PRIN EUROPA
Expozitie organizata de Ziua Europei in cadrul concursului judetean "Calatorind prin Europa".

















  • Lecturile lunii Martie - In lumea povestilor lui Creanga
Am reusit sa finalizam proiectul educational "Lecturile lunii" cu un mini-carnaval reprezentand personaje din povestile lui Creanga.



- Taci, lelita, ca te-am captusit eu! Ii mai pupa tu pe dracu de-acum!


Aoleu! Copilasul meu, copilasul meu, are sa moara!


- Dar bine, ghiavole, aici ti-e scaldatul? Scoboara-te jos, talharule, ca te-oi invata eu!


  • SLOBODU-I A COLINDA?
  • Activitatea s-a desfasurat in cadrul Proiectului intercultural "Impreuna vom reusi", proiect ce face parte din Acordul  de parteneriat dintre Liceul Teoretic "I. Buteanu" si Centrul Regional de Cazare si Proceduri pentru Solicitantii de Azil Somcuta Mare.
              Cei mai mici scolari ai asezarii s-au gandit sa aduca un strop de bucurie si caldura sufleteasca persoanelor cazate in Centrul de Refugiati din localitate.
               Sub atenta indrumare si pregatire a doamnelor invatatoare, elevii din clasele I-III au pregatit un concert de colinde.

    Articol publicat in "Glasul Maramuresului" - 21 dec. 2013


              Elevii claselor pregatitoare au prezentat obiceiuri de Anul Nou.





            Scormonind in lada de zestre a satelor chiorene, feciorii si fetele claselor a IV-a au pus in scena o sezatoare de tors lana, emblema asezarilor de altadata a acestui tinut. Imbracati in straie autentice, unele vechi de peste 100 de ani, au adus in lumina reflectoarelor obiecte vechi din gospodariile taranesti de odinioara. Copiiii au dorit sa prezinte refugiatilor o infima particica din traditiile si obiceiurile noastre care din pacate sunt pe cale de disparitie.






  • Din inima pentru inimi
    Nu exista prilej mai minunat pentru daruire, decat sa poti da, zi de zi, tot ce ai mai bun si mai adevarat unei fiinte cu suflet deschis. 
    Rabindranath Tagore


            Azi am desfasurat prima activitate - A sosit Mos Nicolae - din cadrul proiectului de actiune comunitara Din inima pentru inimi..., un proiect de voluntariat la nivelul comunitatii, beneficiarii directi fiind 19 copii cu risc social. 
           Unul dintre obiectivele acestui proiect este educarea sensibilitatii copiilor prin implicarea lor in actiuni caritabile venite in sprijinul copiilor ce se afla in dificultate.
           Ni s-au alaturat toti elevii ciclului primar impreuna cu doamnele invatatoare,  domnii directori  - Vladimir Muresan si Claudia Dragos, profesoarele Alina Talpos, Andreea Lungu, Adina Boghian, Viorica Talpos.  
            S-au adunat alimente, dulciuri, jucarii, imbracaminte, s-au facut pachetele si am pornit la drum.....










  • Articol publicat in Glasul Maramuresului - 6 dec. 2013
    si pe
    http://www.infomm.ro/ro/detalii/din-inima-%E2%80%9D-pentru-copiii-nevoiasi-din-somcuta-mare

    • Lecturile lunii noiembrie - concurs din cadrul proiectului educativ "Lecturile lunii" 
    •  Azi  am desfasurat a doua etapa din cadrul proiectului educativ "Lecturile lunii", lecturi cu continut istoric:
      1. "Condeiele lui Voda" - Dumitru Almas
      2. "Stejarul din Borzesti" - Eusebiu Camilar
      3. "Scrisoarea III" - Mihai Eminescu
      4. "Mos Ion Roata si Voda Cuza" - Ion Creanga
            Concursul s-a desfasurat tot pe grupe, in genul "Te pui cu blondele", foarte antrenant. Acceseaza probele  concursului. Si, cum fiecare concurs se premiaza, fiecare elev a primit diploma cu premiul castigat de echipa sa.



  • Azi am desfasurat prima activitate din cadrul proiectului educativ LECTURILE LUNII, sub forma unui concurs pe grupe.
    Scopul: Stimularea interesului pentru lectură, a imaginaţiei creatoare, a creativităţii lexicale în perioada micii școlarităţii

     Obiectivele specifice ale proiectului
    ·    Formarea unei atitudini de grijă şi respect faţă de carte;
    ·    Evidenţierea importanţei lecturii în dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi formare a personalităţii;
    · Cunoaşterea instituţiilor care se ocupă de editarea, distribuirea sau păstrarea cărţilor (editura, tipografia, librăria, biblioteca);
    ·    Valorificarea potenţialului creator al copiilor în procesul instructiv-educativ şi extracurricular;
         ·    Dezvoltarea exprimării orale, înţelegerea semnificaţiei cuvintelor şi utilizarea lor corectă;
         ·    Familiarizarea copiilor cu diferite tipuri de scriere;
         ·    Abordarea unei atitudini pozitive faţă de implementarea metodelor noi menite a stimula interesul copiilor pentru lectură;
         ·    Creşterea implicării părinţilor în activitatea şcolii;
         ·    Conştientizarea părinţilor cu privire la rolul lor în dezvoltarea şi educaţia copiilor.
    Articol aparut in "Glasul Maramuresului", luni 28 oct. 2013 si pe http://www.infomm.ro/ro/detalii/elevii-somcuteni-incurajati-sa-citeasca-foto
     Lecturile lunii octombrie 
    ·        Domnu’ Trandafir, de Mihail Sadoveanu
    ·        Volumul Poezii, de Mihai Eminescu:
                         1. Ce te legeni...
                         2. Revedere
    ·        Făt-Frumos din Lacrimă, de Mihai Eminescu









    Sarcini:
    GRUPA 1 - a obtinut locul II
    1.   
    1.Răspunde la întrebări:
    Ce i-a învăţat Domnu’ Trandafir pe elevii săi?Ce cal şi-a ales Făt-Frumos de la baba pe care o slujise?
        2 . Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.
          3. Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“
    Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
    Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
    Trei cuvinte pentru însuşirile lui
    Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
    Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
          4.  Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă
    Numeşte elementele
    fantastice care apar în text





    Precizează personajele
    Desenează personajul îndrăgit






    Caracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)

    GRUPA 2 - locul IV

    1. Răspunde la întrebări:

    Cine i-a vizitat la şcoală?
    Cum a reuşit Făt-Frumos să o învingă pe Mama Pădurii?
       2. Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.
         3.Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“
    Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
    Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
    Trei cuvinte pentru însuşirile lui
    Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
    Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
    4.   Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă
    Numeşte elementele
    fantastice care apar în text





    Precizează personajele
    Desenează personajul îndrăgit






    Caracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)


    GRUPA 3 - locul III

    1. Răspunde la întrebări:
    Ce râu este amintit în povestire?
    Enumeraţi obiectele care l-au ajutat pe Făt-Frumos şi pe fată să scape de baba care îi urmărea. Scrieţi în ce s-a transformat fiecare.
         2.  Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.
          3.  Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“
    Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
    Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
    Trei cuvinte pentru însuşirile lui
    Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
    Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
    4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă
    Numeşte elementele
    fantastice care apar în text





    Precizează personajele
    Desenează personajul îndrăgit






    Caracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)


    GRUPA 4 - locul I

    1.   Răspunde la întrebări:
    Sub ce formă este scrisă povestirea “Domnu’ Trandafir”?
    De ce a orbit Ileana şi cum i-a revenit vederea?
        2.  Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.
         3.  Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“
    Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
    Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
    Trei cuvinte pentru însuşirile lui
    Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
    Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
    4.  Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă
    Numeşte elementele
    fantastice care apar în text





    Precizează personajele
    Desenează personajul îndrăgit






    Caracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)


    GRUPA 5 - locul V
    1
    1.  Răspunde la întrebări:
    De ce învăţătorul era un om deosebit?
    De cine a fost ajutat voinicul să pască iepele babei?
         2.  Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.
          3.  Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“
    Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
    Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
    Trei cuvinte pentru însuşirile lui
    Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
    Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
    4.  Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă
    Numeşte elementele
    fantastice care apar în text





    Precizează personajele
    Desenează personajul îndrăgit






    Caracterizează personajul
    principal (cel puţin 5 însuşiri)
  • Oamenii de langa noi
Proiectul intitulat “Oamenii de lângă noi” este un proiect educaţional în scop umanitar  care a avut ca benefiaciari direcţi copii cu risc social. Cu ajutorul părinţilor elevilor clasei a II-a B s-au adunat alimente şi îmbrăcăminte pentru acesţi copii loviţi de soartă. Împreună cu Nechita Loredana, consilier asistenţă socială din cadrul primăriei, s-au împărţit pachete pentru 13 copii cu risc sociali.












  • Noua ne pasa
Noua ne pasa! este un proiect educational in folosul comunitatii cu finantare extrabugetara in parteneriat cu Primaria Orasului Somcuta Mare, cu Inspectorul de Mediu  - Ioana Marcus.

            Acest proiect a fost conceput si pus in practica cu scopul de a "trezi" constiinta participantilor cu privire la viitorul sumbru care ne asteapta, daca  nu limitam factorii ce duc la dezechilibre naturale.

           Proiectul a urmarit implicarea elevilor, cadrelor didactice si a comunitatii locale in actiuni ecologice, dezvoltarea constiintei si a conduitei ecologice la elevi bazata pe respectul fata de natura si protectia mediului, transformarea comportamentelor cotidiene ale elevilor in stiluri de viata ecologice, economice, sanatoase si durabile prin intretinerea unui ambient curat, responsabilizarea pentru prevenirea poluarii si gestionarea resurselor fara a periclita echilibrul mediului si sanatatea comunitatii.

Actiuni:


  • Un om - un pom - actiune de plantare de flori in curtea scolii



     




  • Micul ecologist - colectare selectiva de deseuri











  • Actiune de ecologizare a Parcului Horea























   

  • Un mediu curat - o lume sanatoasa! - expozitie

















  • Concurs - Lecturile lunii octombrie - clasa III-a (2009/2010)




 

 Acceseza http://www.didactic.ro/materiale-didactice/lecturile-lunii pentru detalii despre proiect sau http://www.didactic.ro/materiale-didactice/103291_concurs-lecturile-lunii.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu