- Cetăţenii Europei – Ştii şi câştigi! - concurs desfăşurat în cadrul
proiectului educativ: „Ziua Europei – Ziua noastră”
- Participari la proiecte eTwinning
- BOOKMARK EXCHANGE
În acest an clasa noastră s-a înscris în proiectul 2016 ISLM Bookmark Exchange. Școlile implicate în proiect fac schimb reciproc de semne de carte (orice stil, formă – să fie creativ).
Noi vom trimite semnele de carte în Singapore, la Stamford American International School.
BOOKMARKS EXCHANGE 2016 - final de proiect
Elevii claselor primare au primit semne de carte de la școli din Singapore, Anglia, Croația, Texas,India și China. Ei au vizionat deasemenea prezentări Power Point referitoare la viața și activitatea elevilor din școlile partenere.
CLASA PREGATITOARE
- EUROPA IN SCOALA NOASTRA
- NOUA NE PASA!
Am finalizat prima activitate din cadrul proiectului “Nouă ne pasă!” , proiect realizat în parteneriat cu Primăria Orașului Șomcuta Mare. Activitatea s-a intitulat “Zece pași pentru un mediu mai curat” - expoziție de desene cu mesaje eco.
Am premiat cele mai reușite lucrări.
Acest proiect a fost conceput și pus în practică cu scopul de a "trezi" conștiința participanților cu privire la viitorul sumbru care ne așteaptă, dacă nu limităm factorii ce duc la dezechilibre naturale.
Proiectul urmărește implicarea elevilor, cadrelor didactice și a comunității locale în acțiuni ecologice, dezvoltarea conștiinței și a conduitei ecologice la elevi bazată pe respectul față de natură și protecția mediului, transformarea comportamentelor cotidiene ale elevilor în stiluri de viață ecologice, economice, sănătoase și durabile prin întreținerea unui ambient curat, responsabilizarea pentru prevenirea poluării și gestionarea resurselor fără a periclita echilibrul mediului și sănătatea comunității.
A fost prezentă și doamna Ioana Mărcuș, inspector mediu din cadrul primăriei, care le-a vorbit copiilor despre importanța păstrării unui mediu căt mai curat.
Articolul este publicat si pe pagina de facebook a MaramuresMedia ( elevii somcuteni incurajati sa iubeasca mediul).
Pentru a marca luna pădurii (15 martie-15 aprilie), am plantat răsaduri de flori in curtea școlii. Am lucrat pe grupe și am înființat o grădiniță cu flori. Astfel am mai realizat o activitate din cadrul proiectului “Nouă ne pasă!”
Multumim părinților pentru spriji, implicare și că ne susțineți în toate activitățile pe care dorim să le desfășurăm!
Am început o nouă activitate din cadrul proiectului “Nouă ne pasă!” și anume MICUL ECOLOGIST – COLECTAREA SELECTIVĂ A DEȘEURILOR
Primăria ne-a pus la dispoziție containere pentru reciclarea selectivă.
DE CE SĂ RECICLĂM?
Am realizat a patra activitate propusă în cadrul proiectului “Nouă ne pasă!”. Am numit-o Un parc mai curat! și a fost o acţiune de ecologizare a Parcului Horea şi a zonei verzi de la Clubul Elevilor din oraş.
Primăria orașului, reprezentată de d-na inspector de mediu, Ioana Mărcuș, a fost alături de noi și ne-a dotat cu mănuși și saci menajeri pentru a ne susține în activitatea de ecologizare.
După muncă….și răsplată!
- SA CIRCULAM CORECT!
http://maramuresmedia.ro/2016/04/parteneriat-intre-scoala-si-politisti-pentru-siguranta-micilor-pietoni/
Azi am desfășurat activitatea „Indicatoarele rutiere – prietenele celor care le cunosc și le respectă” din cadrul proiectului educativ “SĂ CIRCULĂM CORECT!”
Azi am desfășurat activitatea „Indicatoarele rutiere – prietenele celor care le cunosc și le respectă” din cadrul proiectului educativ “SĂ CIRCULĂM CORECT!”
Pornind de la adevărul că “în circulaţia rutieră e de ajuns - uneori - să greşeşti o singură dată pentru că a doua oară nu mai ai când”, am gândit elaborarea acestui proiect pentru a intensifica activitatea de sprijinire a şcolarului în dobândirea de cunoştinţe, capacităţi şi deprinderi care să-i permită adaptarea cu uşurinţă la condiţiile de mic pieton.
Prin derularea proiectului educaţional „Să circulăm corect!” ne propunem să îi învăţăm pe elevi cum să evite sau măcar să reducă la minimum accidentele în care pot fi implicaţi „micii pietoni”.
Am alcătuit mici povestiri cu ajutorul imaginilor și am insistat asupra importanței respectării indicatoarelor ritiere, dar și despre consecințele în cazul nerespectării acestora.
http://maramuresmedia.ro/2016/04/parteneriat-intre-scoala-si-politisti-pentru-siguranta-micilor-pietoni/
În această săptămână am desfășurat încă două activități din cadrul proiectului educational “Să circulăm corect!”:
În această săptămână am desfășurat încă două activități din cadrul proiectului educational “Să circulăm corect!”:
- Cronica neagră a străzii – întâlnire cu agenții de circulație în vederea prezentării unor material despre accidente în care au fost implicate micii pietoni, din neatenția lor și a unor măsuri de prevenire a acestora
- Povestioare cu morală – dezbateri, pe baza unor lecture pe teme de circulație.
Alături de noi s-a aflat și agent șef principal de poliție Ciurte Claudiu – poliția Șomcuta Mare, compartiment proximitate.
http://maramuresmedia.ro/2016/04/parteneriat-intre-scoala-si-politisti-pentru-siguranta-micilor-pietoni/
În această săptămână am desfășurat încă două activități din cadrul proiectului educational “Să circulăm corect!”:
În această săptămână am desfășurat încă două activități din cadrul proiectului educational “Să circulăm corect!”:
- Cronica neagră a străzii – întâlnire cu agenții de circulație în vederea prezentării unor material despre accidente în care au fost implicate micii pietoni, din neatenția lor și a unor măsuri de prevenire a acestora
- Povestioare cu morală – dezbateri, pe baza unor lecture pe teme de circulație.
Alături de noi s-a aflat și agent șef principal de poliție Ciurte Claudiu – poliția Șomcuta Mare, compartiment proximitate.
- CALATORIND PRIN EUROPA
- Lecturile lunii Martie - In lumea povestilor lui Creanga
Am reusit sa finalizam proiectul educational "Lecturile lunii" cu un mini-carnaval reprezentand personaje din povestile lui Creanga.
- Taci, lelita, ca te-am captusit eu! Ii mai pupa tu pe dracu de-acum! |
Aoleu! Copilasul meu, copilasul meu, are sa moara! |
- Dar bine, ghiavole, aici ti-e scaldatul? Scoboara-te jos, talharule, ca te-oi invata eu! |
- SLOBODU-I A COLINDA?
- Din inima pentru inimi
Nu exista prilej mai minunat pentru daruire, decat sa poti da, zi de zi, tot ce ai mai bun si mai adevarat unei fiinte cu suflet deschis.
Rabindranath Tagore
Azi am desfasurat prima activitate - A sosit Mos Nicolae - din cadrul proiectului de actiune comunitara Din inima pentru inimi..., un proiect de voluntariat la nivelul comunitatii, beneficiarii directi fiind 19 copii cu risc social.Unul dintre obiectivele acestui proiect este educarea sensibilitatii copiilor prin implicarea lor in actiuni caritabile venite in sprijinul copiilor ce se afla in dificultate.Ni s-au alaturat toti elevii ciclului primar impreuna cu doamnele invatatoare, domnii directori - Vladimir Muresan si Claudia Dragos, profesoarele Alina Talpos, Andreea Lungu, Adina Boghian, Viorica Talpos.S-au adunat alimente, dulciuri, jucarii, imbracaminte, s-au facut pachetele si am pornit la drum.....
-
Articol publicat in Glasul Maramuresului - 6 dec. 2013
si pe
http://www.infomm.ro/ro/detalii/din-inima-%E2%80%9D-pentru-copiii-nevoiasi-din-somcuta-mare -
- Lecturile lunii noiembrie - concurs din cadrul proiectului educativ "Lecturile lunii"
- Azi am desfasurat a doua etapa din cadrul proiectului educativ "Lecturile lunii", lecturi cu continut istoric:
- "Condeiele lui Voda" - Dumitru Almas
- "Stejarul din Borzesti" - Eusebiu Camilar
- "Scrisoarea III" - Mihai Eminescu
- "Mos Ion Roata si Voda Cuza" - Ion Creanga
Activitatea s-a desfasurat in cadrul Proiectului intercultural "Impreuna vom reusi", proiect ce face parte din Acordul de parteneriat dintre Liceul Teoretic "I. Buteanu" si Centrul Regional de Cazare si Proceduri pentru Solicitantii de Azil Somcuta Mare.
Cei mai mici scolari ai asezarii s-au gandit sa aduca un strop de bucurie si caldura sufleteasca persoanelor cazate in Centrul de Refugiati din localitate.
Sub atenta indrumare si pregatire a doamnelor invatatoare, elevii din clasele I-III au pregatit un concert de colinde.
Articol publicat in "Glasul Maramuresului" - 21 dec. 2013
Elevii claselor pregatitoare au prezentat obiceiuri de Anul Nou.
Scormonind in lada de zestre a satelor chiorene, feciorii si fetele claselor a IV-a au pus in scena o sezatoare de tors lana, emblema asezarilor de altadata a acestui tinut. Imbracati in straie autentice, unele vechi de peste 100 de ani, au adus in lumina reflectoarelor obiecte vechi din gospodariile taranesti de odinioara. Copiiii au dorit sa prezinte refugiatilor o infima particica din traditiile si obiceiurile noastre care din pacate sunt pe cale de disparitie.
- Azi am desfasurat prima activitate din cadrul proiectului educativ LECTURILE LUNII, sub forma unui concurs pe grupe.
Scopul: Stimularea interesului pentru lectură, a imaginaţiei creatoare, a creativităţii lexicale în perioada micii școlarităţii
Obiectivele specifice ale proiectului
· Formarea unei atitudini de grijă şi respect faţă de carte;· Evidenţierea importanţei lecturii în dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi formare a personalităţii;· Cunoaşterea instituţiilor care se ocupă de editarea, distribuirea sau păstrarea cărţilor (editura, tipografia, librăria, biblioteca);
· Valorificarea potenţialului creator al copiilor în procesul instructiv-educativ şi extracurricular;· Dezvoltarea exprimării orale, înţelegerea semnificaţiei cuvintelor şi utilizarea lor corectă;· Familiarizarea copiilor cu diferite tipuri de scriere;· Abordarea unei atitudini pozitive faţă de implementarea metodelor noi menite a stimula interesul copiilor pentru lectură;· Creşterea implicării părinţilor în activitatea şcolii;· Conştientizarea părinţilor cu privire la rolul lor în dezvoltarea şi educaţia copiilor.Articol aparut in "Glasul Maramuresului", luni 28 oct. 2013 si pe http://www.infomm.ro/ro/detalii/elevii-somcuteni-incurajati-sa-citeasca-foto Lecturile lunii octombrie· Domnu’ Trandafir, de Mihail Sadoveanu· Volumul Poezii, de Mihai Eminescu:1. Ce te legeni...2. Revedere· Făt-Frumos din Lacrimă, de Mihai EminescuSarcini:GRUPA 1 - a obtinut locul II1.1.Răspunde la întrebări:
Ce i-a învăţat Domnu’ Trandafir pe elevii săi?Ce cal şi-a ales Făt-Frumos de la baba pe care o slujise?2 . Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.3. Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplareaDouă cuvinte pentru personajul principal (numele)Trei cuvinte pentru însuşirile luiPatru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”Numeşte elementelefantastice care apar în textPrecizează personajeleDesenează personajul îndrăgitCaracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)GRUPA 2 - locul IV1. Răspunde la întrebări:
Cine i-a vizitat la şcoală?Cum a reuşit Făt-Frumos să o învingă pe Mama Pădurii?2. Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.3.Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplareaDouă cuvinte pentru personajul principal (numele)Trei cuvinte pentru însuşirile luiPatru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”Numeşte elementelefantastice care apar în textPrecizează personajeleDesenează personajul îndrăgitCaracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)GRUPA 3 - locul III
Ce râu este amintit în povestire?Enumeraţi obiectele care l-au ajutat pe Făt-Frumos şi pe fată să scape de baba care îi urmărea. Scrieţi în ce s-a transformat fiecare.2. Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.3. Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplareaDouă cuvinte pentru personajul principal (numele)Trei cuvinte pentru însuşirile luiPatru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”Numeşte elementelefantastice care apar în textPrecizează personajeleDesenează personajul îndrăgitCaracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)GRUPA 4 - locul I
Sub ce formă este scrisă povestirea “Domnu’ Trandafir”?De ce a orbit Ileana şi cum i-a revenit vederea?2. Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.3. Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplareaDouă cuvinte pentru personajul principal (numele)Trei cuvinte pentru însuşirile luiPatru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”Numeşte elementelefantastice care apar în textPrecizează personajeleDesenează personajul îndrăgitCaracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)GRUPA 5 - locul V11. Răspunde la întrebări:
De ce învăţătorul era un om deosebit?De cine a fost ajutat voinicul să pască iepele babei?2. Scrie din memorie patru versuri din poezia “Revedere” de M. Eminescu.3. Piramida povestirii – “Domnu’ Trandafir“Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplareaDouă cuvinte pentru personajul principal (numele)Trei cuvinte pentru însuşirile luiPatru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”Numeşte elementelefantastice care apar în textPrecizează personajeleDesenează personajul îndrăgitCaracterizează personajulprincipal (cel puţin 5 însuşiri)
- Concurs - Lecturile lunii octombrie - clasa III-a (2009/2010)
Acceseza http://www.didactic.ro/materiale-didactice/lecturile-lunii pentru detalii despre proiect sau http://www.didactic.ro/materiale-didactice/103291_concurs-lecturile-lunii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu