Scopul: Stimularea interesului pentru lectură, a imaginaţiei creatoare, a creativităţii lexicale în perioada micii școlarităţii
Obiectivele specifice ale proiectului
· Formarea unei atitudini de grijă şi respect faţă de carte;
· Evidenţierea importanţei lecturii în dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi formare a personalităţii;
· Cunoaşterea instituţiilor care se ocupă de editarea, distribuirea sau păstrarea cărţilor (editura, tipografia, librăria, biblioteca);
· Valorificarea potenţialului creator al copiilor în procesul instructiv-educativ şi extracurricular;
· Valorificarea potenţialului creator al copiilor în procesul instructiv-educativ şi extracurricular;
· Dezvoltarea exprimării orale, înţelegerea semnificaţiei cuvintelor şi utilizarea lor corectă;
· Familiarizarea copiilor cu diferite tipuri de scriere;
· Abordarea unei atitudini pozitive faţă de implementarea metodelor noi menite a stimula interesul copiilor pentru lectură;
· Creşterea implicării părinţilor în activitatea şcolii;
· Conştientizarea părinţilor cu privire la rolul lor în dezvoltarea şi educaţia copiilor.
Articol aparut in "Glasul Maramuresului", luni 28 oct. 2013 si pe http://www.infomm.ro/ro/detalii/elevii-somcuteni-incurajati-sa-citeasca-foto |
Lecturile lunii octombrie
·
Domnu’ Trandafir, de Mihail Sadoveanu
·
Volumul Poezii, de Mihai Eminescu:
1. Ce te legeni...
2. Revedere
·
Făt-Frumos din Lacrimă, de Mihai Eminescu
Sarcini:
GRUPA 1 - a obtinut locul II
1.
1.Răspunde la întrebări:
Ce i-a învăţat Domnu’ Trandafir pe elevii săi?Ce cal şi-a ales Făt-Frumos de la baba pe care o slujise?
2 . Scrie din memorie patru versuri din
poezia “Revedere” de M. Eminescu.
3. Piramida povestirii – “Domnu’
Trandafir“
Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
Trei cuvinte pentru însuşirile lui
Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”
Numeşte elementele
fantastice care
apar în text
|
Precizează personajele
|
Desenează personajul îndrăgit
|
Caracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)
|
GRUPA 2 - locul IV
1. Răspunde la întrebări:
Cine i-a vizitat la şcoală?
Cum a reuşit Făt-Frumos să o învingă pe Mama Pădurii?
2. Scrie din memorie patru versuri din
poezia “Revedere” de M. Eminescu.
3.Piramida povestirii – “Domnu’
Trandafir“
Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
Trei cuvinte pentru însuşirile lui
Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”
Numeşte elementele
fantastice care
apar în text
|
Precizează personajele
|
Desenează personajul îndrăgit
|
Caracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)
|
GRUPA 3 - locul III
Ce râu este amintit în povestire?
Enumeraţi obiectele care l-au ajutat pe Făt-Frumos şi pe fată să scape de baba care îi urmărea. Scrieţi în ce s-a transformat fiecare.
2. Scrie din memorie patru versuri din
poezia “Revedere” de M. Eminescu.
3. Piramida povestirii – “Domnu’
Trandafir“
Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
Trei cuvinte pentru însuşirile lui
Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”
Numeşte elementele
fantastice care
apar în text
|
Precizează personajele
|
Desenează personajul îndrăgit
|
Caracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)
|
GRUPA 4 - locul I
Sub ce formă este scrisă povestirea “Domnu’ Trandafir”?
De ce a orbit Ileana şi cum i-a revenit vederea?
2. Scrie din memorie patru versuri din
poezia “Revedere” de M. Eminescu.
3. Piramida povestirii – “Domnu’
Trandafir“
Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
Trei cuvinte pentru însuşirile lui
Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”
Numeşte elementele
fantastice care
apar în text
|
Precizează personajele
|
Desenează personajul îndrăgit
|
Caracterizează personajul principal (cel puţin 5 însuşiri)
|
GRUPA 5 - locul V
1
1. Răspunde la întrebări:
De ce învăţătorul era un om deosebit?
De cine a fost ajutat voinicul să pască iepele babei?
2. Scrie din memorie patru versuri din
poezia “Revedere” de M. Eminescu.
3. Piramida povestirii – “Domnu’
Trandafir“
Un cuvânt pentru locul unde se desfăşoară întâmplarea
Două cuvinte pentru personajul principal (numele)
Trei cuvinte pentru însuşirile lui
Patru cuvinte pentru faptele lui (acţiuni)
Cinci cuvinte pentru sentimentele elevilor faţă de învăţător
4. Cadranele – “Făt-Frumos din lacrimă”
Numeşte elementele
fantastice care
apar în text
|
Precizează personajele
|
Desenează personajul îndrăgit
|
Caracterizează personajul
principal (cel puţin 5 însuşiri)
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu