joi, 10 aprilie 2014

Investigatia - Chipul invatatorului

         La limba română, după studierea textului „Domnu’ Trandafir” de Mihail Sadoveanu, le-am propus elevilor, pornind de la tema abordată la lecţie, să consulte, în ora de lectură,  diferite surse, pentru a descoperi alte aspecte ale aceleiaşi teme. Astfel, portretul învăţătorului, desprins din textul Domnu' Trandafir de Mihail Sadoveanu poate fi întregit şi comparat cu datele oferite de  textele Domnul Vucea, Şcoala din Humuleşti, După 50 de ani – chipuri foarte diferite ale învăţătorului.


         Această metodă a condus la informaţii relevante despre: creativitatea şi iniţiativa elevului, despre modul de participare în cadrul grupului şi de cooperare cu colegii, despre perseverenţa în muncă, fiexibilitatea gândirii.


       Iata ce a iesit:




Spre surprinderea mea, elevii s-au descurcat minunat, lucru care se poate observa şi din comentariile lor:
„Când scriam acele informaţii mi se părea că acei învăţători sunt lângă mine şi-mi şoptesc tot ce trebuie aflat despre ei.” (D.V.)
„Mie mi-za plăcut povestea Domnul Vucea pentru că a fost palpitant la caracterizare. Eu cred că m-am descurcat la toate.” (L.D.)
„Mie mi-a plăcut foarte mult această temă pentru că am citit patru lecturi care mi-au plăcut foarte mult. Eu am întâmpinat dificultăţi când trebuia să introducem chipul învăţătorilor în compunere. Dar mi-a plăcut foarte mult.” (A.A.)
„Nu pot să spun că mi-a fost greu, dar nu pot să spun ca mi-a fost nici uşor.” (M.L.)
„Mie mi-a plăcut să citesc poveştile acelea frumoase. Şi acestea au fost pe placul meu. Dar la caracterizare am întâmpinat probleme, dar am reuşit.” (Ş. D.)

              

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu